معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


پیگیری اجرای برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۵۲ ق.ظ

در راستای اجرای برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد، جلسه ای با هدف پیگیری عملیاتی شدن مفاد آیین نامه در دستگاه های مسئول، به ریاست روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی عنوان نمود: طی بازدیدی که از دو مرکز تبصره 2 ماده 16 استان صورت گرفت نواقص و ایراداتی در این مراکز از جمله عدم اطلاع رسانی به موقع، چگونگی وضعیت معتادان تحت درمان به مقام قضایی «یک هفته قبل از ترخیص» و نیز عدم اجرای تکالیف وفق آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان وجود دارد که مانع رسیدن دستگاه ها به اهداف عینی خواهد شد.

وی افزود با توجه به گزارشات رسیده به این معاونت در خصوص رها شدن معتادان متجاهر در برخی محلات شهر ضروری است شورای هماهنگی مواد مخدر، شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی اقدامات لازم در زمینه تأسیس مرکز ماده 16 استان و نیز اختصاص پناهگاه به بهبودیافتگان بی سرپناه و معتادان کارتن خواب را انجام دهند.

روشنی ضمن تاکید بر این که اقدامات دستگاه های همکار به منظور اجرای مفاد آیین نامه باید در راستای پیشگیری از بازگشت مجدد بهبود یافتگان به چرخه اعتیاد باشد، توضیحاتی در خصوص مفاد و تکالیف 12 گانه ماده 2 آیین نامه و شیوه نامه مراقبت بعد از خروج معتادان ارائه نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی